Tuesday, February 21, 2012

Italy...

 Buona sera! I'm posting from my hotel in Firenze on my mobile, so I can't show you any picture yet. I'm having a wonderful time. I've visited Venice, Asis and Rome since I left. I loved Venice. I want to live in Venice. I bought a marvelous Venician mask and I entered in all the luxury shops like Cartier, Chanel, Hermès, Roberto Cavalli, Salvatore Ferragamo, Missoni and Louis Vuitton. I only can say that italians are all very different, like everywhere, but sometimes a little bit rude, maybe because they are fed up with tourists what I understand but it's their job to be welcoming. Asis is no more than a phew churches and a big one where San Francisco de Asis is burried, but the town is charming. Rome disappointed me in a lot of ways. Prices are higher than where I live but things made of leather are way cheaper than there. I finally got my leather duffle bag that I dreamed of for the last 4 months in a vintage shop. I'll try to update more soon and tell you how Firenze is.

 Buona sera! Je poste depuis l'hotel de Florence sur mon portable donc je ne peux pas vous montrer des photos. Je suis en train de passer une semaine formidable. Pour l'instant j'ai visité Venise, Asis et Rome. J'ai adoré Venise. Je veux vivre à Venise. J'ai acheté un merveilleux masque du carnaval de Venise et je suis rentré dans des magasins de luxe comme Cartier, Missoni, Roberto Cavalli, Salvatore Ferragamo, Hermès, Chanel et Louis Vuitton. Ce que je peux dire des italiens pour l'instant c'est qu'ils sont tous différents, comme partout, mais des fois ils sont un peu secs, je comprends qu'ils puissent en avoir marre des touristes mais c'est leur travail être accueuillant. Asis n'est qu'une poignée d'églises et une très grande où se trouve la tombe de San Francisco d'Asis, mais la ville a beaucoup de charme. Rome m'a déçu dans beaucoup d'aspets. Les prix sont plus élevés qu'où je vis sauf pour les choses faites en cuire qui sont vachement moins chères. J'ai enfin acheté mon superbe sac de voyage en cuire vintage dont j'ai rêvé pendant les 4 derniers mois. J'essayerai de vous renseigner plus sur mon voyage bientôt et de profiter de Florence. 

 Buona sera! Os escribo desde el hotel de Florencia desde mi movil asique no puedo poner ninguna foto. Estoy pasando una muy buena semana. Por el momento he visitado Venecia, Asis y Roma. Venecia me ha encantado. Quiero vivir en Venecia. Me he comprado una mascara veneciana muy bonita y entré en tiendas de lujo como Cartier, Salvatore Ferragamo, Missoni, Roberto Cavalli, Hermès, Louis Vuitton and Chanel. Lo único que puedo decir de los italianos dr momento es que son un poco desagradables. Puede que sea por la cantidad de turistas que hay pero e su trabajo ser hospitalarios. Asis no es mas que un puñado de iglesias y una grande donde yace San Francisco de Asis, pero el pueblo tiene mucho encanto. Roma me ha decepcionado en muchos aspectos. Los precios son mas altos que en la zona donde vivo pero hay gangas como el cuero y las pieles sobre todo en Venecia y al parecer en Florencia. Por fin he comprado mi querida bolsa de viaje de cuero que tanto he deseado los últimos 4 meses. Espero disfrutar de Florencia y contactaros pronto.

No comments:

Post a Comment